Művészeti Táborok

Egri táborozás

Szeptember 22-én hétfőn reggel izgatottan készülődtem, előző nap ugyanis már összekészítettük a csomagokat az egyhetes egri táborozásra. Reggel 8 órára érkeztünk meg a napközihez.

A külön busz már útra készen várakozott, 9 óra körül pedig elindultunk. Felszállás után, hogy-hogy nem Kainer Andi mellé keveredtem, így beszélgetésbe elegyedtünk. Egyszerre csak azt vettem észre, hogy már meg is érkeztünk úti célunkhoz.

Az Éden panzióban szálltunk meg, és miután kicsomagoltunk elmentünk ebédelni a Bródy Sándor utcában épült Szantofer vendéglőbe. A finom ebéd után kisvonatra szálltunk, és városnézésre indultunk. 2OO4-ben művészeti fesztivál keretében már jártunk Egerben, és emlékeimben úgy élt, hogy Eger egy kisváros, de meglepődve tapasztaltam most, hogy nem is olyan kicsi. Városnézés után a MSMME Galériájába indultunk ahol megtekintettük a Babszem Jankó Gyermekszínház előadásában a Nyakigláb, Csupa háj, Málészáj című mesét. Nekem különösen tetszett, ahogy a színészek életre keltették a seprűket. Vacsorázni szintén a Szantoferbe mentünk, s utána esti sétára indultunk a Minaret felé. A szálláson gyorsan lefürödtem majd a napi élményektől eltelve nyugovóra tértem.

Bővebben: Egri táborozás

Integrációs tábor

Integrációs tábor 2014

„A Zsókavár utcai akcióterület III. ütemű fejlesztése szociális célú városrehabilitáció témában” című városrehabilitációs projekt keretében elkülönített Programalap felhasználásával megvalósuló miniprojekt.

Az akcióterületen található fogyatékkal élők nappali ellátásának 27 kliense 8 fő szakképzett segítővel integrációs táborban vett részt 2014.09. 22-28.-ig Egerben.

A tábor szervezője a Magyar Speciális Művészeti Műhely Egyesület, aki 20 éve szervez művészeti és kulturális programokat fogyatékkal élő embertársaink társadalmi integrációjának megvalósulása érdekében.

A nagy tapasztalattal rendelkező Egyesület tartalmas programot szervezett a tábor minden napjára, kiemelt hangsúlyt fektetve a művészeti nevelés önkifejező képességet fejlesztő erejére és a szocializációt segítő képességek fejlesztésére.

A tábor programjáról az Egyesület készített részletes beszámolót, ez az írás kiemelten a tábor társadalmi integrációt segítő értékéről ad tájékoztatást.

Bővebben: Integrációs tábor

Egy hét Egerben

Egy hét Egerben - Integrációs tábor fogyatékkal élők részére

Integrációs célú szemléletformálás a fogyatékkal élők többségi társadalomba történő beillesztésére

A Magyar Speciális Művészeti Műhely Egyesület az elmúlt években több kulturális fesztivált, művészeti tábort, színházi estet és koncertet szervezett, melyekkel célja a fogyatékossággal élő emberek társadalmi el- és befogadásának elősegítése volt. E tapasztalatokra alapozva szerveztük meg a Budapest XV. kerületi Egyesített Szociális Intézmény Értelmi Fogyatékosok Napközi Otthona fiataljainak egy hetes integrációs táborát Egerben.

A fiatalok és kísérőik szeptember 22-én, hétfőn, az Egyesület által bérelt busszal érkeztek Egerbe, az Éden Panzióba. A szálláshely a belvárosban található, minden szempontból alkalmas volt arra, hogy a csoportnak megfelelő elhelyezést nyújtson. Az érkezést követő elhelyezkedés után, egy rövid belvárosi sétát követően a csoport a Szantofer Vendéglőben ebédelt. Egy-egy kivételtől eltekintve a többi napokon is ez az étterem biztosította az ebédet és vacsorát, míg a panzióban a reggelit fogyaszthatták el a fiatalok. Már a szállás és az étkezés tekintetében is érvényesültek az önállóságra történő nevelés és a fejlesztés szakmai szempontjai, hiszen valamennyi fiatal 2-4 ágyas szobákban került elhelyezésre, a reggelit önállóan volt módjuk elfogyasztani. Az étteremben más vendégekkel együtt ebédeltek és vacsoráztak, az integrációt szem előtt tartva.